در یک فضای کاری، هر تکه از مبلمان نقش مهمی در تسریع و افزایش کارایی و توانایی دارد. با به کار بردن مبلمان خوب، شما قادر خواهید بود کارایی شرکت را به طور کلی وارد مرحله جدیدی کنید! با توجه به این دلیل تقریبا تمامی فضاهای شرکتی در دنیا در صدد تغییر مبلمانهای قدیمی و کسل کننده برآمده اند و درحال جایگزینی آنها در شرکت، با مبلمان جدید و به روز هستند.
در ادامه به چند دلیل که چرا مبلمان اداری خوب باعث بهبود کارایی در فضای کاری میشود، اشاره خواهیم کرد :

creative employee
مبلمان خسته کننده شما را تنبل میکند

مبلمان اداری که خسته کننده باشد، نه تنها شما را تنبل میکند بلکه با القای حس بی حوصلگی و شلختگی کوهی از کار را بر روی میز شما باقی میگذارد. افراد با احاطه شدن در میان مبلمان قدیمی گاهی علاقه و انگیزه به کار را از دست می دهند و این بر کارایی فرد در گستره بزرگی تاثیر خواهد گذاشت. گذاشته از این، اگر فردی توانایی این را نداشته باشد که در طول ۷ الی ۸ ساعت در روز به خوبی کار کند، بر کار کرد او در خانه و سایر مکانهای اجتماعی نیز حتی تاثیر خواهد گذاشت.

رنگهای شاداب، شور و اشتیاق می آورند

بیشتر شرکتها رنگهای روشن را برای مبلمان انتخاب میکنند. این مساله به این خاطر است که رنگهای خنک و روشن در اصطلاح به خوب کردن حال فرد کمک میکنند. استفاده از این رنگها راه خوبی برای تسکین استرس و در عین حال افزایش کارایی است.

پاکیزگی هم مهم است

نه فقط مبلمان خوب، بلکه تمیزی و پاکیزگی نیز نقش مهمی در تامین آرامش و انرژی مثبت در زندگی شما ایفا میکند. یک شرکت نامنظم و بهم ریخته، اشتیاق کارکنان به مفید کار کردن را سلب میکند. از لحاظ دیگر، دفتری تمیز و مرتب، باعث راحتی و آسایش کارمندان است و موجب توامندی و کارایی آنها در کارهایی میشود که بدان مشغول اند.

لوازم را در دسترس نگه دارید

نکته مهم دیگر این است که سعی کنید لوازم در عین اینکه در جای خود نگه داری میشوند، در دسترس هم باشند. برای مثال، پرینتر یا سایر لوازم اداری که بیشتر به آنها نیاز است را در مکانهایی قرار دهید که به آسانی قابل دسترسی باشند. گاهی اوقات کارمندان باید کار خود را رها کنند زیرا نیاز است برای اتمام آن میز خود را ترک کنند و به جای دیگری بروند. در دسترس قراردادن لوازم نه تنها به کارها سرعت می بخشد بلکه باعث کارایی و تولید بیشتر شما هم می شود!

شرکت را تقسیم‌بندی کنید

فضای شرکت را به دو بخش تقسیم کنید : یکی شخصی و دیگری بخش حرفه ای. با این کار میتوانید بخشی را برای کارتان اختصاص دهید و بخش دیگر را برای اوقات فراغتتان استفاده کنید. با این کار شما دو محیط را درون یک شرکت خواهید داشت. چنین اقدامی باعث خواهد شد تعادل میان کار حرفه ای و زندگی شخصی در عین افزایش کارایی، برقرار شود.

روشنایی نور روز

کارمندانی که در محل کارشان پنجره داشتند در مقایسه با آنهایی که نداشتند، ۱۷۳٪ نور سفید بیشتر در ساعات کاری دریافت کردند و به طور متوسط ۴۶ دقیقه بیشتر در شب خوابیده اند. کارمندانی که پنجره ندارند در ارزیابی های کیفیت زندگی که شامل سرزندگی و توانایی جسمانی بود، امتیاز پایین تری را به دست آورند. همچنین، در سنجش کیفیت خواب، بازدهی خواب و اختلالات خواب نیز خروجی ضعیف تری داشتند.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا، توصیه هوم پاد به شما این است که اگر به کارایی و بهره وری بیشتر کارمندان خود فکر میکنید، در انتخاب مبلمان مناسب با فضای کاری دقت کنید.

منبع : https://www.inc.com/murray-newlands/7-reasons-why-great-office-furniture-increases-productivity.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *