انواع صندلی اداری را اگر بخواهیم به شما معرفی کنیم باید بگویم این روزها تنوع محصولات اداری به قدری زیاد شده است که شاید تصور آن هم برای شما دشوار باشد. صندلی اداری باید متناسب با شغل شما تهیه شود تا کارایی بهتری را از آن شما کند.
به عنوان مثال افرادی که تمام روز با کامپیوتر مشغول به کارهای اداری هستند باید از صندلی استفاده کنند که قابلیت ارتجاعی صندلی سبب شود زاویه نشستن آن ها چیزی در حدود ۱۱۰ درجه باشد. اگر غیر این صورت باشد نشستن بیش از حد بر روی یک صندلی که ثابت است به مهره های کمر شما آسیب وارد می کند.
یا برفرض اشخاصی که باید مدام بر اساس فعالیت های روزانه خود مطالبی را نگارش کنند باید از صندلی استفاده کنند که ارتفاع آن از میز خیلی زیاد نباشد که به گردن آن ها در طی گذر زمان آسیب جدی وارد شود.
نرمی صندلی های اداری و داشتن فوم سرد سبب می شود در طی روز دچار خستگی های مزمن نشوید همچنین عدم تعرق صندلی سبب عرق سوز شدن پاهای شما نمی شود. نرمی صندلی ها در قسمت پشتی و نشیمن گاه سبب می شود خون رسانی در بدن شما با مشکل روبرو نشود و در فرایند های کاری شما مشکلی برایتان به دلیل نشستن بیشتر از حد معمول حاصل نشود.
اهمیت انتخاب یک صندلی اداری مناسب را میتوانید در مطلب زیر بخوانید :

در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا انواع صندلی های اداری را به شما معرفی کنیم و شما بر اساس نیاز و سلیقه خود یک خرید موفق را به ثبت برسانید. اگر می خواهید متفاوت تر از هر زمان دیگری فضای کار خود را دیزاین کنید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید. انواع صندلی:

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی هر چقدر هم استاندارد و اصولی تهیه شود اگر به درستی در حین کار از آن استفاده نشود شما را با عوارض جدی روبرو می کند. همان طور که در خیابان درست راه می روید باید به درست نشستن خود نیز اهمیت بدهید، زیرا در غیر این صورت در طی گذر زمان بد نشستن در درست راه رفتن شما نیز تأثیر مستقیم می گذارد.
بروز بیماری های همچون کمر درد، پا درد، زانو درد، درد در ناحیه ستون فقرات، درد در ناحیه گردن، پشت کمر و دنبالچه از عوارض شایع بد نشستن شما در حین کار به شمار می آید. بر اساس برآورد های صورت گرفته در حین نشستن یک کارمند ۵۳ بار بدن خود را تکان می دهد که این امر با ۲۸ بار چرخیدن بر روی صندلی به همراه است. برای این مهم نیاز است از صندلی های که خاصیت ارتجاعی و چرخشی دارند استفاده کرد تا بدن در وضعیت مناسبی قرار داده شود. صندلی مدیریتی ایده ال باید خاصیت حرکتی را برای شما حاصل کند.

مشخصات بارز یک صندلی مدیریتی استاندارد چیست؟

    • صندلی های مدیریتی باید خاصیت تنظیم پشتی آن برای شما فراهم باشد.
    • قسمت میانی صندلی باید حالت قوسی داشته باشد تا گردش خون بهتری برای پاهای شما فراهم شود.
    • صندلی مدیریتی باید از یک پشتی استاندارد و تقریباً محکم برخوردار باشد تا خیلی به سمت عقب کشیده نشود.
    • حفظ بدن در یک حالت و ایجاد تغییرات بدن به صورت همزمان باید برای شما فراهم باشد و این امر سبب تحرک بدن در حین نشستن می شود.
    • سطح صندلی باید از اصطکاک لازم برخورد دار باشد و سبب سر خوردن و لغزش مداوم شما نشود، زیرا این مهم سبب خستگی بیشتر شما می شود.
    • دسته های صندلی باید به عنوان یک تکیه گاه مؤثر کاربرد داشته باشد بر همین اساس صندلی استاندارد است که دسته های خیلی بالا یا پایین قرار نداشته باشد.

به طور کلی باید ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک را داشته باشد.

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی، این دسته از صندلی های اداری تقریباً مشابه با صندلی های مدیریتی تهیه می شود با این تفاوت که سایز و اندازه آن قدری از صندلی های مدیریتی کوچک تر است و از سوی دیگر قیمت تمام شده آن نیز به نسبت صندلی های مدیریتی رقم منطقی تری را به خود اختصاص داده است. این قبیل صندلی ها نیز باید ویژگی های متمایزی داشته باشند تا فرایند کاری ساده تر از هر زمان دیگری به انجام برسد.

صندلی کارمندی

ویژگی های صندلی کارمندی

نشیمن گاه این قبیل صندلی ها باید حالتی مشبکی داشته باشد تا در حین نشست نیروی آدمی در بیشتر سطوح بدن پخش شود و تنها در یک بخش نیروی جسمانی کارمند متمرکز نشود. این امر مانع از آسیب رسیدن به مهرهای کمر کاربر می شود.
ارتفاع صندلی ها باید با میز هماهنگ باشد و در این موارد یا باید صندلی قابلیت تنظیم داشته باشد یا اینکه این مهم برای میز اداری فراهم باشد، زیرا جسه افراد با یک دیگر متفاوت است و کوتاه و بلند قد بودن دو گزینه ای است که در حین انتخاب صندلی باید به آن دقت شود.
عمق صندلی پارامتر دیگری است که باید به آن توجه شود. اگر عمق نشیمن گاه خیلی زیاد باشد سبب می شود ران پای شما با مشکل روبرو شود و این فشار بر روی پشت کمر و زانوها بیشتر می شود. عموماً صندلی های کارمندی از این مزیت های بارز بهره گرفته اند.
پشتی های صندلی های کارمندی گاهی کوتاه و گاهی بلند انتخاب قرار داده می شود. اگر پشتی صندلی قدری بلند باشد شانه های شما در زمان استراحت یک تکیه گاه ایده ال را در اختیار دارند و کوتاه بودن آن یک گزینه کمکی برای محافظت بهتر از کمر به شمار می آید.

صندلی های کارمندی زیر انتخاب مناسبی میتوانند باشند :

در انبار موجود نمی باشد
5,390,000 تومان
5,110,000 تومان
9,000,000 تومان

صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس عموماً برای اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد. بهره گیری از یک صندلی کنفرانس ایده ال در کنار زیبایی اثر بخشی که در فضا حاکم می شود به شما این مهم را در اختیار دارید که فضای متناسبی را برای اتاق فکر خود فراهم سازید.

هنگام خرید صندلی های کنفرانس باید به چه پارامترهای توجه شود؟
      • صندلی کنفرانس نباید سبب خستگی افراد شود زیرا گاها کنفرانس ها تایم اداری بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند. بی شک اگر از یک صندلی استاندارد استفاده نشود سبب می شود خستگی در حین کار تمرکز لازم را برای کارمند فراهم نمی آورد.
      • از سوی دیگر صندلی ها نباید به اصطلاح خیلی خشک و رسمی باشد که این امر خستگی افراد را تشدید می کند.
      • توصیه می شو‌د از صندلی استفاده شود که افراد به راحتی بتوانند با استفاده از دسته های آن برای آرنج خود یک تکیه گاه فراهم کنند.
      • بهتر از صندلی کنفرانس از جنس چرم نباشد، زیرا این مدل سبب تعرق و عرق سوز شدن پاها می شود.
      • صندلی کنفرانس اگر قابلیت تنظیم داشته باشند یک مزیت به شمار می آید.
صندلی کنفرانسی

انواع صندلی های کنفرانس در یک دسته بندی

صندلی کنفرانس به صندلی‌های ثابت و چرخ دار دسته بندی می شوند که بر اساس سلیقه شما جنس پایه، روکش و جنس دسته آن می تواند تفاوت پیدا کند.
صندلی های کنفرانسی زیر میتوانند انتخاب مناسبی برای اتاق کنفرانس باشند :

3,910,000 تومان
7,400,000 تومان
4,890,000 تومان
در انبار موجود نمی باشد

صندلی انتظار یا صندلی بیست و چهار ساعته

صندلی های اداری همان طور که در ابتدا اشاره شده نمونه های بسیار متفاوتی را در دسته بندی های خود قرار داده است و یکی از آن ها با عنوان صندلی های بیست و چهار ساعته شهرت دارد. این صندلی های با عنوان صندلی انتظار شناخته می شود و دلیل این نام گذاری استفاده مداوم افراد مختلف از این صندلی ها به شمار می آید. از همین رو باید مشخصات این محصول با سایر محصولات قدری تفاوت داشته باشد تا ماندگاری آن در طول زمان بیشتر تخمین زده شود.

ویژگی صندلی انتظار در فضای کار چیست؟

صندلی های انتظار بر اساس مکان ها و سالن های انتظار نمونه های متفاوتی را به خود اختصاص می دهند. برای سالن قطار، سالن بیمارستان، ترمینال ها، فرودگاه، ایستگاه مترو و سایر مکان های عمومی بسته به نیاز و کارایی این فضاها از یک صندلی انتظار متناسب استفاده می‌ شود.
صندلی های که برای سالن های همایش، سالن تئاتر و سینما مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند نمونه ای از صندلی های انتظار باشد که شکل و طرح آن با صندلی های که برای سالن های انتظار در نظر گرفته می شود قدری متفاوت است.
بهتر است صندلی های انتظار روکش های چرمی و پارچه ای نداشته باشند، زیرا به دلیل استفاده بیش از حد از این محصول عمر مفید بسیار کوتاهی را به خود اختصاص می دهد. بهترین روکش برای این قبیل صندلی های روکش چرمی، پلاستیکی و استیل است.

صندلی انتظار

صندلی اپراتوری

صندلی صندلی های اپراتوری را نیز در دسته بندی خود جای داده است تا افرادی که تمام تایم اداری خود را پشت میز به سر می برند در آرامش کافی اوقات کاری خود را سپری کنند. در یک کلام می توانیم بگویم شغل شما صندلی شما  را تعین می کند، زیرا شما باید بر اساس نیاز شغلی تان دست به انتخاب بزنید و از یک صندلی ایده ال بهره بگیرید.
عموماً در پشت پیشخوان های دفترخانه ها، کافی نت ها، اداره پست و امکانی که فضای رفت و آمد در آن زیاد است و فضای زیادی برای دکوراسیون و چیدمان داخلی در اختیار کاربر قرار ندارد از این قبیل صندلی ها استفاده می شود. دلیل این امر جمع و جور بودن این قبیل صندلی ها به شمار می آید.

صندلی های زیر گزینه های خوبی به عنوان یک صندلی اپراتوری به حساب می آیند :

3,600,000 تومان
در انبار موجود نمی باشد
3,290,000 تومان

صندلی آزمایشگاهی استاندارد

صندلی های آزمایشگاهی را به این منظور طراحی شده اند تا پرسنل کادر اداری آزمایشگاه ها فرایند کاری خود را با شکل ساده تری به انجام برسانند. از ویژگی های بارز این قبیل صندلی ها می توانیم به سبکی و حرکت بسیار ساده این قبیل صندلی ها اشاره داشته باشیم.
صندلی آزمایشگاهی گاها همراه با یک پشتی تهیه می شوند و گاها این قبیل صندلی ها بدون پشتی هستند و در کارایی آن هیچ تفاوتی حاصل نمی شود، زیرا افراد بر اساس سلیقه خود از یک صندلی پشتی دار یا بدون پشتی استفاده می کنند.
صندلی آزمایشگاهی در مدل های چرخ دار، ثابت، دسته دار، بدون دسته، همراه با پشتی و بدون پشتی طراحی و ساخته شده است. تنوع در طراحی و ساخت نیازهای افراد را در دنیای مدرن امروز با هر سبک سلیقه ای به راحتی مرتفع می کند.

صندلی آزمایشگاهی

صندلی کانتر

صندلی کانتری با ارتفاع بلندی به نسبت سایر صندلی های اداری تهیه و در اختیار کاربران این امر قرار داده می شود. این قبیل صندلی ها همان طور که از نام آن مشخص است برای پیشخوان های که برای مراجعه ارباب رجوع تدارک دیده می شود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
عموماً ارتفاع این صندلی ها بسیار بلند تر از سایر صندلی ها است و دلیل این امر بلند بودن طراحی برخی از پیشخوان ها است زیرا ارباب رجوع در حالت ایستاده قرار دارند و مسئول و متصدی بخش اداری در حالت نشسته و این توازن با تنظیم ارتفاع به راحتی فراهم می شود.
به دلیل اینکه صندلی های اداری کانتر ارتفاع بلند تری نسبت به سایر صندلی ها دارد نیاز است از مدل رکاب دار آن استفاده شود تا کاربر با مشکل جدی و درد کمر و پا روبرو نشود.
روکش این قبیل صندلی ها عموماً از جنسی تهیه می شود که قابلیت تمیز کردن آن فراهم باشد و از سوی دیگر نرمی این صندلی ها نیز یک مزیت به شمار می آید زیرا خستگی را برای کاربر به حداقل ممکن می رساند.
وزن این صندلی ها نه باید خیلی زیاد باشد نه خیلی سبک تعادل بین این دو وزن جابجایی آن را برای خانم های کارمند کار ساده ای خواهد کرد.
قیمت تمام شده این محصولات در مقایسه با سایر محصولات اداری رقم منصفانه تری را در هنگام خرید به شما اختصاص می دهد.

کلام آخر پیرامون خرید آنلاین صندلی های اداری

صندلی اداری همان طور که به معرفی آن پرداختیم در نمونه های بسیار متنوع و متفاوتی برای شما در نظر گرفته شده است و شما متناسب با پست و سمتی که در آن قرار دارید می توانید یک صندلی انتخاب برای خود خریداری کنید. صندلی های اداری ارائه شده در فروشگاه آنلاین هوم پاد تمامی ویژگی های یک صندلی استاندارد را دارا است از همین رو شما بدون هیچ دغدغه و نگرانی می توانید ایده ال ترین انتخاب خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را درب منزل و یا در محیط کار خود تحویل بگیرید. دنیای مدرن امروز سبب شده است تا خریدهای شما به صورت آنلاین در کوتاه ترین زمان ممکن و با مرغوب ترین محصولات به راحتی دنبال شود. امید است مطالب ارائه شده به جهت ارائه ایده ال ترین انتخاب شما عزیزان را یاری رسانده باشد و انتخابی متفاوت از این پس در فضای کاری شما در اختیارتان قرار داده شود. همچنین برای راهنمایی درباره خریدن صندلی
اداری به مطلب زیر مراجعه کنید.

۶ نظر برای “انواع صندلی اداری

  1. مانا امین جعفری میگوید:

    ما برای شرکتمون به صندلی کارمندی نیاز داشتیم و این مقاله راهنمای بسیار خوب و مفیدی برای ما بود

  2. لاله حسینی میگوید:

    من مدیر یک ازمایشگاه هستم و پیدا کردن صندلی برای ازمایشگاه کار بسیار دشواری برای ما بود ولی این مقاله کار رو برای ما اسان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *