هر کارمند معمولی بخش زیادی از زمان در محل کارش و روی صندلی سپری می شود. به همین دلیل چون قسمت اعظمی از کار کردن و بیداری آنها در محل کاری میگذرد، طراحی و راحتی مبلمان نقش بسیار مهمی را در کارایی و عملکرد کارمندان یک شرکت دارد.
انتخاب دقیق و حساب شده در مورد مبلمان اداری اهمیت دارد. این انتخاب باید مناسب با شرایط استفاده از آنها و اندازه فضای کاری باشد، چرا که استفاده از مبلمان اداری مدیریتی در یک اتاق جلسه با مبلمان سالن انتطار یک شرکت کاملا متفاوت است.

نکته بسیار بدیهی این است که در خرید مبلمان باید نسبت به کاربرد فضا و نیاز شما از کاربری آن حتما دقت شود. ابتدا، کابرد فضایی که قصد تجهیز آن را دارید یا اینکه فضای شرکت شما چگونه و به منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت را مشخص کنید.سپس تصمیم بگیرید چه مبلمان و تزئینات اصلی شامل میز اداری و میز جلو مبلی، کمد اداری و بایگانی، میزهایی برای تجهیزات اداری و … را در این فضا جای خواهید داد. برای مثال اگر شرکت شما زونکنهای زیادی برای بایگانی اسناد و مدارک دارد، باید تعداد کمدها و کردنزا بیشتری را در آن تعبیه کنید. یا اینکه اگر در طول مراجعین زیادی دارید، مبلمان نشیمن به همراه میزهای جلو مبلی و میز عسلی ایده خوبی برای پذیرایی از مهمانان شما خواهند بود.

در واقع زمانی که نقشه اصلی چیده شده و کاربری را مشخص کردید، به سراغ انتخاب جزئیات بروید.

در این مقاله به بررسی چند نکته کاربردی در انتخاب مبلمان اداری مناسب خواهیم پرداخت.

انتخاب یک استایل برای مبلمان اداری

از آنجایی که زمان زیادی از روز خود را در شرکت میگذرانید، مبلمانی را انتخاب کنید که نماینگر سلیقه طراحی شما باشد.

نخستین قدم در چیدمان و طراحی داخلی یک فضا، انتخاب تم رنگی مناسب با کاربرد آن فضاست. بهتر است ترکیب رنگی خاصی برای محیط دفتر خود انتخاب کنید و رنگ مبلمان را نیز با توجه به این ترکیب و کاربرد فضایی که مبلمان قرار است در آن قرار گیرد، انتخاب کنید. برای مثال رنگ سبز یا نارنجی گزینه ی خوبی برای مبلمان اتاق جلسات هستند، زیرا این رنگها خلاقیت را بالا میبرند و به خلق ایده های جدید کمک میکنند. رنگ آبی نیز یادآور قدرت مدیریتی است و انتخاب خوبی برای اتاق مدیر عامل یا مدیران اجراییست.

برای مطالعه بیشتر در مورد رنگهای مناسب برای فضای کار مطلب زیر را بخوانید :

قدم بعدی انتخاب استایل مبلمان است. مبلمان اداری عمدتا در دو نوع مدرن و استیل تولید می شوند که با توجه به سلیقه شما یکی از این دو سبک را انتخاب کنید و سعی کنید تمامی مبلمان و میز و صندلی ها را در همین سبک تهیه کنید.

مبلمان اداری نیلپر

انتخاب مناسبترین نوع مبل اداری

دقت داشته باشید که برخی از مبلمان شما ساعات زیادی را در طول روز درگیر خواهند بود، از این باید به دو نکته در هنگام خرید آنها توجه داشته باشید : یک راحتی و کاربردی بودن و دیگری جنس و کیفیت آنهاست.

در مبل اداری که کاربر از آن در طولانی مدت استفاده میکند، باید نکات ارگونومیکی استاندارد رعایت شده باشدتا کاربر در نشستن طولانی مدت احساس ناراحتی نکند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما هیچگاه قادر نخواهید بود مبلمانی را انتخاب کنید که همه افراد بر روی آن احساس راحتی داشته باشند. زیرا بدن افراد با یکدیگر تفاوت دارد و از همین رو هر کدام در یک نوعی از مبلمان جای خواهند گرفت. پس در هنگام انتخاب سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که برای اکثریت افراد با بدن متناسب همخوانی داشته باشد.

یکی از مشکلات مهم مبلمان امروزی، داشتن نشیمن بسیار گود و پشتی کوتاه است در حالی که یک مبل اداری استاندارد باید ارتفاع پشتی آن دوبرابر عمق سطح نشیمنگاه آن باشد. طراحی مبلمان اداری با مبلمان خانگی تفاوت چندانی ندارد، اما از آنجایی که طراحان مبمان اداری در هنگام تولید این نکته را در نظر دارند که کاربرانشان ساعات طولانی تری را بر روی آنها می نشینند ، به ارگونومی و ساخت محصولات بیشتر دقت و توجه دارند. به همین علت بهتر است مبلمان را از برندی خریداری کنید که تخصص اش طراحی صندلی و مبلمان اداری باشد. برندهایی ماند نیلپر، آفر، راحتیران و …

مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب هب آن دقت داشت این است که کاربران مبلمان اداری افراد متفاوتی هستند که هر کدام رفتار متفاوتی نیز با مبلها خواهند داشت. اغلب به نگهداری و مراقب از آنها دقت نمیکنند و گاها بسیار خشن نیز بر روی آن مینشینند. پس باید جنسی را برای مبلمان انتخاب کنید که به اصلاح سخت جان باشد و مقاومت بالا و کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. اگر میخواهید مبلمان شما دوام زیادی داشته باشد، بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که با فوم تزریقی سرد در نشیمن ساخته شده باشد تا در استفاده طولانی مدت از آن، دچار فرسایش نشود.

انتخاب مدلهایی که بدون پایه هستند یا پایه کوتاه فلزی دارند، برای فضایهای اداری بهتر است، زیرا خطر شکسته شدن پایه در هنگام ناگهانی نشستن بر روی آن یا در هنگام جابه جایی در داخل شرکت را ندارند.

چیدمان سالن انتظار با مبلمان اداری

برای تجهیز سالن انتظار، فارغ از اینکه فضای شما کوچک یا وسیع است، گزینه های فراوانی برای انتخاب نوع مبلمان آن دارید. حتما به این نکته دقت داشته باشید مبلمان شما متناسب با اندازه فضا و سایر دکوراسیون شما باشد. انتخاب مبلمانی با ابعاد کوچک برای یک هال بزرگ فضا را خالی نشان خواهد و جلوه زیبایی نخواهد داشت. یا بر عکس انتخاب یک دست مبلمان بزرگ برای یک اتاق کوچک تمام فضای رفت و آمد شما را مختل خواهد کرد.

انواع مختلف صندلی های مهمان تک نفره، مبل‌ها، نیمکت‌ها و صندلی های انتظار متصل به هم مواردی هستند که با توجه به تعداد ارباب رجوع و اندازه فضا میتوان از هرکدام استفاده کرد. سعی کنید از ترکیب حداقل دو مدل مبل در فضا استفاده کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

میزهای جلو مبلی و عسلی را فراموش نکنید. به این دلیل که افراد در شرکت معمولا به تکیه‌گاهی برای نوشتن یا قرار دادن لوازم شخصی مانند لپتاپ یا موبایل نیاز دارند، حتما در کنار ست مبلمان از این میزها استفاده کنید.

شما میتوانید برای خرید انواع مبل اداری میتوانید به فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری هوم پاد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *