کارهای اداری معمولی اینگونه هستند که کارمند مجبور است برای زمانهای طولانی روی صندلی و یکجا بنشیند، که همین موضوع باعث ایجاد فشار بر روی بدنش خواهد شد. تاثیر توأم سبک زندگی بی تحرک و کاری که که به نشستن نیاز دارد، باعث بسیاری از مشکلات سلامتی می شود. این موضوع به مرور زمان باعث بروز مشکلات کمری خواهد شد که تا آخر عمر هم باقی خواهند ماند. اقدامی که میتوان در هر موقعیتی که نیاز به نشستن دارد به منظور پیشگیری از این مشکلات انجام داد، استفاده از مبلمان با داشتن ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک است که قسمت پشت بدن را کاملا پوشش دهد و حالت نشستن خوبی را ایجاد کند. هزینه کردن برای یک صندلی اداری ارگونومیک میتواند به ایجاد فضایی مناسب و پشتیبان ستون فقرات کمک کند.

صندلی های اداری زیادی در بازار هستند که ادعا میکنند ارگونومیک هستند ولی اینگونه که میگویند، نیست. اگرچه ممکن است با صندلی ایی برخورد کنید که خیلی دوستش داشته باشد، اما آن صندلی انتخاب ایده‌آلی برای شما نباشد.

مکانیزم های پیشرفته صندلی های جدید رنجی از گزینه های متخلف برای تنظیم قسمتهای مختلف را ممکن میکند تا هر صندلی برای هر فردی مناسب با وی تنظیم شود و اجازه دهد راحت بنشیند!

مکانیزمهای صندلی اداری ارگونومیک

در هنگام انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک متناسب با نیازتان، ویژگیهایی هستند که این صندلی ها حتما باید داشته باشند.

  • ارتفاع نشیمن

یکی از مهمترین ویژگی های یک صندلی اداری تنظیم ارتفاع نشیمن است. تنظیم ارتفاع صندلی پنوماتیک ساده ترین است، در واقع نوعی اهرم است که میتوان آن را با یک دست کنترل کرد. این اهرم به صندلی اجازه می دهد تا با بالا و پایین کردنش، نشیمن صندلی نیز در جهت افقی بالا و پایین شود. نشیمن صندلی به صورت اتوماتیک هنگام نشستن بر روی آن پایین می آید و برای بالا بردن آن، کافیست که وزن خود را به کف پاهایتان منتقل کنید و نشیمن را سبک کنید. برای مشخص کردن ارتفاع مناسب، کف پای شما باید بر روی سطح صاف باشد، زانوهایتان در سطح لگن باشند و آرنجها موازی با سطح میز باشد.

  • عرض و عمق نشیمن

فاکتور مهم دیگر یک صندلی اداری خوب، عمق و عرض نشیمن آن است. نشیمن باید قابلیت تطابق آسان با فردی که روی آن مینشیند را داشته باشد. عمق صندلی باید به کاربر این اجازه را بدهد تا هنگام نشستن فاصله ای بین 5 تا 8 سانتی متر بین زانو و صندلی را داشته باشد. به خاطر داشته باشید که شیب نشیمن نیز باید قابل تغییر باشد.

  • پشتیبانی کمر

ستون فقرات شما با انحنای طبیعی مانند شکل حرف S طراحی شده است. اگر ستون فقرات به خوبی ساپورت نشود، انحنایش را از دست خواهد داد و  خمیدگی پشت را به دنبال خواهد داشت. از بین بردن این خمیدگی آسان نخواهد بود زیرا شما به آن مدل از نشستن عادت کرده اید. اما  برای جلوگیری از ایجاد این خمیدگی، یک صندلی اداری ارگونومیک انحنای طبیعی را شبیه سازی می کند که همین باعث ساپورت ناحیه کمری خواهد شد و نسشتن در حالت خوبی را به دنبال خواهد داشت.

  • پشتی

پشتی یک صندلی اداری باید قابل تنطیم باشد. مجدد تکرار میکنیم که هیچ دو انسانی همانند یکدیگر نیستند پس کمر آنها نیز مانند یک دیگر نخواهد بود. برخی کوتاه تر هستند، برخی بلندتر، عریض‌تر و … . برای اطمینان از اینکه بخش پشت صندلی با ستون فقرات شما مطابقت دارد، پشتی صندلی باید قابلیت بالا آمدن یا شیب گرفتن آن هم به منظور جفت شدن با ستون فقرات شما را داشته باشد. همچنین باید بتوان پشتی آن را در حالتی که برای ما مناسب است، قفل کرد.

  • جنس نشیمن

ممکن است شما این مورد را به عنوان یکی از موارد صندلی ارگونومیک در نظر نگیرید، اما بدانید جنس متریالی که صندلی از آن ساخته شده است به اندازه تنظیمات و قابلیتهایش اهمیت دارد. یک صندلی اداری خوب باید حاشیه کافی در نشیمنگاهش را داشته باشد تا فرد در هنگام نشستن احساس راحتی کند و همچنین متریال آن باید طوری باشد که قابلیت تنفس را داشته باشد، مانند مش یا توری. یک متریال تنفس کننده شما را از عرق کردن، چسبیدن به صندلی و احساس ناخوش آیند دور می کند.

  • دسته های صندلی

یک صندلی میتواند دسته داشته یا نداشته باشد. این مورد بستگی به ترجیح کاربر صندلی دارد. اگر انتخاب شما صندلی دسته دار است، مطمئن شوید که دسته ها قابلیت تنظیم دارند چون یکی از آزاردهنده ترین موارد برخورد مداوم دسته صندلی با میز اداری است.

  • پایه گردان

صندلی ارگونومیک نباید ایستا باشد. باید بتواند به راحتی جابه جا شود و بچرخد. این قابلیت به شما امکان میدهد با کمترین نیرو و به راحتی صندلی خود را جا به جا کنید.

ویژگی های اصلی صندلی کامپیوتر خوب

ویژگی های صندلی کارمندی ارگونومیک و مناسب به طور خلاصه به شرح زیر هستند :

  1. ارتفاع صندلی: باید به راحتی قابل تنظیم باشد.
  2. عرض و عمق صندلی: باید عرض و عمق کافی داشته باشد تا هر کاربری به راحتی بر روی آن بنشیند.
  3. مراقبت از کمر: مراقبت از قسمت کمری بسیار مهم است.
  4. پشتی: باید هم در جهت عمودی و هم در جهت جلو/عقب قابل تنظیم باشد.
  5. دسته ها: باید قابل تنظیم باشند.
  6. چرخش: یک صندلی ارگونومیک باید به راحتی چرخش کند.
  7. پایداری: یک پایه ۵ پر برای بیشتر محیطهای کاری مناسب است.
  8. متریال صندلی: متریال نشیمنگاه و پشتی صندلی باید نرمی کافی را داشته باشد تا در نشستن های طولانی مدت، فرد احساس راحتی کند.

اگر در مرحله اول اکثریت این ویژگی ها و کاربردها را در میان چند مدل توانستید پیدا کنید، در مرحله بعد به سراغ طرح و مدل ظاهری صندلی اداری بروید.

همیشه این چند نکته را در نظر داشته باشید :

  • یک صندلی الزاما برای همه افراد مناسب نیست! اندازه بدن کاربر در هنگام انتخاب صندلی باید مد نظر باشد.
  • به عنوان یک قانون، بهینه ارتفاع صندلی، یک چهارم ارتفاع بدن است.
  • یک صندلی برای تمام کاربری ها مناسب نخواهد بود.
  • اینکه یک صندلی اداری فاقد دسته است دلیلی بر خوب نبودن آن صندلی نخواهد بود.

در نهایت و بالاتر از همه، هنگام انتخاب یک صندلی اداری، مدلی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید.

فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری هوم پاد محصولات زیر را به عنوان گزینه مناسبی برای انتخاب یک صندلی کارمندی ارگونومیک
به شما پیشنهاد می کند:

10,580,000 تومان
5,900,000 تومان
4,730,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *