در قسمت اول دیدیم که برای ایجاد کردن فضای کاری در منزل حتما نیازی به اتاق مجزا و مبلمان و لوازم خاص نیست. بلکه تنها با اندکی تغییر در فضاهای بلااستفاده یا کم استفاده منزل میتوان به راحتی چنین فضایی را ایجاد کرد. در ادامه این مطلب به سراغ چند نکته دیگر برای ساختن بهترین فضای کاری خواهیم رفت.

در راحتی بنیشینید

صندلی‌ای را انتخاب کنید که راحت، در ارتفاع مناسب برای شما، و دارای بهترین طراحی برای مراقبت از پشت و دستهای شما در حین انجام کار و فعالیت باشد. اگر دوست دارید که پاهایتان بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند، از یک چارپایه کوتاه در زیر میز استفاده کنید.
قبل از خرید صندلی بهتر است نگاهی به ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک داشته باشید و نکات مهم را در هنگام خرید مد نظر داشته باشید.
از کیبوردهایی که دارای پایه های کوچک برا تنظیم ارتفاع هستند استفاده کنید تا در هنگام استفاده از آنها دستهایتان در وضعیت راحتی قرار بگیرند. موس کامپیوتر را در جایی قرار دهید که در دسترس و دارای فضای کافی برای مانور باشد و از موس پدهای دارای بالشتک برای خسته نشدن مچ استفاده کنید.
اگر تصمیم به درست کردن یک فضای کاری خانگی دارید، بدون برنامه ریزی اقدام به خرید میز و صندلی نکنید. با طراحی مناسب و انتخاب درست مبلمان و وسایل، میتواند بهترین و آرامترین فضای کاری را دقیقا در منزل خود ایجاد کنید و از کار کردن در آن لذت ببرید.

فضا را روشن کنید و مراقب چشمان خود باشید

داشتن روشنایی کافی در فضای کاری خانگی بسیار اهمیت دارد. برای جلوگیری از فشار آمدن به چشم، چراغی را بالای فضای مطالعه، بر روی کامپیوتر و پشت سر خود قرار دهید تا نور رفلکس شده بر روی صفحه مانیتور چشمانتان را اذیت نکند. همیشه مانیتور کامپیوتر را در فاصله مناسبی از صندلی قرار دهید تا در هنگام کار کردن مجبور به استفاده از شیشه های مطالعه بر روی مانیتور نباشید. با در نظر گرفتن این موارد، فشار و خستگی چشم شما کاهش پیدا میکند و در نتیجه قادر خواهید بود مدت زمان بیشتری را به کار کردن سپری کنید. به عنوان یک ورزش برای رفع خستگی چشمها، بعد از هر یک ربع نگاه کردن به صفحه مانیتور برای یک دقیقه به یک جسم در فاصله دور نگاه کنید.

هرچه کمتر، بهتر!

بدیهی است که شما تمایل دارید تمام لوازمتان در دسترس و بر روی میزتان باشند، اما واقعا نیازی به ۶ عدد قیچی یا ۱۰ عدد خودکار نیست! با یک قیچی و خودکار هم میتوان کار کرد.
لوازمتان را مرتب کنید و اضافی ها را به دور بیاندازید. بی نظمی و آشفتگی تمرکز را از بین می برد و بازدهی را پایین می‌آورد. برنامه کاری خود را تنظیم کنید، کارهای روزانه را مرتب کنید و به فضای کاری خود سامان دهید تا بهتر کار کنید.
فضایی را به کاغذهای چاپگر، دفترچه های راهنما و کتابهای مرجع اختصاص دهید. اگر در محل کاری خانگی شما، فضا برای انبار کردن لوازم کم است، فضای دیگری در جای دیگری از منزل را برای لوازمی که کمتر به آنها نیاز دارید، پیدا کنید.
حتما از محافظ برق برای محافظت از کامپیوتر و اطلاعات درون آن در برابر نوسانات برقی استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *