گیاهان آپارتمانی در کنار اینکه حس خوبی برای کارمندان به وجود می آوردند، همزمان حس آرامش طبیعت و زیبایی را به فضای شرکتها اضافه میکنند. آژانس حفاظت محیط زیست تخمین زده است که آمریکایی ها 90% زمان را در فضاهای داخلی و بسته هستند. از این رو، با اضافه کردن گیاهان زنده و طبیعی به محیط اطراف، کارمندان شما قادر خواهند بود تا از زیبایی طبیعت و مزایای جسمانی و روانی گل و گیاه لذت ببرند. در ادامه چند مزیت وجود گیاه در فضای کاری را خواهیم گفت.

گیاهان آپارتمانی هوا فضای کار را تمیز می کنند.

هوای ساختمانهای شرکتهای مدرن، با داشتن فضایی بسته که هوا در آن جریان ندارد”، میتوانند تا 10 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. ذرات سمی چون فرمالدهید، گرد و خاک، کربن مونو اکسید در هوای این شرکتها دیده شده است. گیاهان درون شرکتها با از بین بردن ذرات آلوده کننده مضر می توانند کیفیت هوا را بهبود ببخشند. آنها همچنین میزان شرجی بودن هوا را نیز متعادل نگه می دارند. گیاهان درون آپارتمانی حتی برای از بین بردن نشانه های “سندروم ساختمان بیمار” یا SBS نیز مفید خواهند بود.

گیاهان آپارتمانی

مزیت بصری گیاهان آپارتمانی برا محل کار

گیاهان نه تنها گستره غنی از رنگ سبز را به فضای کار شما اضافه میکنند، بلکه تجربه آرامش بصری را برای آنها به هدیه می آورند که این خود باعث شادی و سلامتی کارمندان و در نتیجه افزایش بهره وری آنها می شود. وجود گیاه در فضای کار، هم برای کارمندان و هم برای مشتری وجه زیبایی برای محل شرکت شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، شرکتی سبز رنگ با فضایی پر جنب و جوش تصویر مثبتی از برند شما برای مراجعه کنندگان ایجاد خواهد کرد.

گیاهان آپارتمانی استرس را کاهش میدهند

مطالعاتی اخیرا انجام شده که ثابت میکنند گیاهان داخل آپارتمانی می توانند میزان استرس در محیطهای کاری را کاهش دهند. محققان دانشگاه واشینگتون دریافته اند که سطح فشار خون افراد مورد مطالعه آنها زمانی که گیاه در محیط اطرافشان وجود دارد، پایین تر است. افراد شرکت کننده همچنین گفتند که در اتاقی که در آن گل و گیاه وجود داشت، تمرکز و توجه بیشتری داشته اند. مطالعات دیگری نیز این اطمینان را می دهند که میزان استرس در حضور گیاهان زنده کاهش پیدا می کند و حتی تولید در میان کارمندان شرکت را میتواند افزایش دهد.

گیاهان آپارتمانی اغلب ابعاد کوچکی دارند و میتوان آنها را به راحتی بر روی میزهای کوچک به نام میز جلو مبلی یا میز عسلی معروف هستند، قرار داد. شما میتوانید با توجه به فضایی که دارید از انواع میزهایی مانند زیر برای زیباکردن فضای کاری با گیاه استفاده کنید :

در انبار موجود نمی باشد
1,690,000 تومان

منبع :

https://www.ambius.com/indoor-plants/office-plants/benefits

۱ نظر برای “نگه‌داری گیاه در فضای کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *