فضاهای کاری خانگی دیگر مثل قبل به گوشه ای از زیر زمین یا درون یک کمد کوچک محدود نمی شوند. با افزایش تعداد افرادی که از خانه به کار کردن مشغول هستند، فضای کار خانگی به بخش مهمی از خانه های بزرگ یا حتی آپارتمانهای کوچک تبدیل شده است. چنین فضایی معمولا باید یک کامپیوتر، دستگاه فکس، دستگاه کپی و وسایل ارتباط به اینترنت را در خود جای دهد، به همین دلیل یک میز کوچک و یک صندلی به تنهایی کافی به نظر نمی‌رسند. کار کردن در خانه روتین بسیاری از افراد است. چه از این فضا برای پرداخت قبض یا برای پیش بردن یک کسب و کار استفاده کنید، به یک سری وسیله ی ابتدایی حتما نیاز خواهید داشت. در ادامه مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا راه حلهایی برای چیدن محل کار خانگی خود بدست آورید تا به بهترین شکل آن را بسازید. برای شروع برنامه ریزی در قسمت اول، به سه نیاز و راه حلهایشان برای یک فضای کاری خانگی عالی نگاهی می اندازیم :

فضای کار خانگی

فضای مناسب برای محل کار خانگی را شناسایی کنید

اگر فضای شما محدود است، انتخابهای زیادی ندارید. با برداشتن چوب رختی و راه اندازی جریان برق، به سادگی میتوانید یک کمد با هر اندازه ای را به فضای کاری تبدیل کنید. حتی می توانید یک میز کار را بالای پله ها قرار دهید و از فضا پاگرد استفاده کنید.
اگر که زمان زیادی را در فضای کار خانگی سپری می کنید، احتمالا دید بهتر و بیشتری را ترجیح می دهید. فضایی را شناسایی کنید که به ندرت استفاده می شود، مانند اتاق مهمان یا محل غذاخوری. برای مثال، استفاده از یک کمد لباس یا پستو برای کاغدها، کامپیوتر و پرینتر به شما اجازه میدهد تا تمام فضای کاری را پشت دربهای بسته نگه دارید.

ناحیه کار خود را طراحی کنید

به تمام چیزهایی که برای راحت و کارآمد کار کردن در فضای کاری خانگی خود نیاز دارید، فکر کنید. با کنترل دمای مناسب و روشنایی شروع کنید. در آن فضا دستگاه تلفن ثابتی راه اندازی کنید یا مطمئن باشید که به تلفن بی سیم دسترسی دارید. صندلی شما در نیاز به جابه جایی خواهد داشت، پس سعی کنید تا حد ممکن کف این قسمت از نوع سفت (سنگ یا لمینت یا سرامیک) باشد. اگر فضای شما در کنار پنجره هست، پوششی را برای آن انتخاب کنید که بتوانید نور آن را تنظیم کنید. بهتر است طراحی را به نحوی انجام دهید که با کمترین بودجه، بهترین پروژه انجام شود!

مکانی برای نوشتن

احتمالا مهمترین بخش از مبلمان فضای شما، میز یا سطحی خواهد بود که قرار است بر روی آن کار کنید. تفاوتی نمی‌کند که از یک کمد طراحی شده مخصوص به همراه سطح نوشتن یا از دو کمد که بر روی آنها سطحی برای نوشتن قرار داده‌اید، استفاده کنید، در هر صورت این مکان همان جایی خواهد بود که بیشترین زمان را در آن سپری خواهید کرد، پس باید به اندازه کافی بزرگ و دارای ارتفاع مناسب باشد تا به راحتی بر روی آن کار کنید.
اگر فضای شما محدود است، قبل از چیدمان از یک کاغذ پلان یا طراحی استفاده کنید و با جا به جا کردن اشکالی که نماینده وسایل شما هستند، بهترین فضا را بر روی کاغذ پیدا کنید و آن را در واقعیت بسازید. برای استفاده حداکثری از فضاهای محدود، شلف و طبقات دیواری کاربرد بسیار زیادی دارند و مناسب ترین گزینه برای کتابها و لوازم‌التحریر خواهند بود.

فضای کار خانگی

با ما همراه باشید تا در قسمت دوم این مطلب، سه نکته در ارتباط با انتخاب صندلی مناسب، روشنایی کافی و لوازم لازم یک فضای کاری خانگی را بررسی کنیم.

منبع :

https://www.thespruce.com/how-to-set-up-a-workable-home-office-1977403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *