همه افراد، اسناد و مدارک و یا اشیا قیمتی دارند که برایشان بسیار ارزشمند است و به هیچ وجه حاضر نیستند آنها را از دست بدهند. به همین خاطر یافتن محلی امن برای نگهداری این موارد ارزشمند، برای آنها اهمیت دارد. از زمانهای گذشته ، گاو صندوق ها به عنوان محلی مطمئن برای نگهداری این اسناد، وجوه نقد و اشیا قیمتی در مغازه ها و شرکتها و حتی منازل، استفاده می‌شدند.
گاو صندوق های امروزی ، با پیشرفت تکنولوژی و با سیستمهای رمزنگاری های دیجیتال و فناوری های ضد حریق و ضد ضربه، همچنان اولیت اول افراد برای محافظت از داراییهای با ارزششان است.
یکی از مهم ترین این ویژگی ها، ضد حریق یا به اصطلاح Fire Resistance بودن است.

تجربه تلخ پلاسکو

در سال ۱۳۹۵ بود که حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو رخ داد. حادثه ای که به دلیل شدت و حجم آتش و بالا بودن حرارت حتی اسکلت ساختمان را نیز فرو ریخت. با این حال، آتش نشانها گاو صندوقهای نسوزی را که فقط بر اثر دمای بالا و پرت شدن از ارتفاع، دفرمه شده بودند، توانستند از زیر آوارها خارج کنند و اسناد و مدارک داخل آنها را به صاحبانشان باز گرداندند.
اما در این میان کاسبانی هم بودند که به دلیل استفاده نکردن از گاو صندوق و یا صندوق های نسوز نامرغوب، تمام اموال و داراییشان همراه با ساختمان پلاسکو سوخت و خاکستر شد.

آتش سوزی پلاسکو

در طی آزمایشاتی که شرکت های بزرگ برای دریافت استاندارد و تاییده‌‌های بین المللی انجام داده اند، گاوصندوق ها را از اشیای قیمتی پر کرده از ارتفاع انداخته و مجدد برای یک ساعت به درون آتش با دمای بسیار بالا (تا ۹۴۵ درجه سانتیگراد)‌ انداخته شده و بعد از خاموش کردن آتش تمامی مدارک داخل صندوق سالم مانده و آسیبی به آنها نرسیده بود و حتی در آتش سوزی فروشگاهی که تمامی فروشگاه و لوازم آن از بین رفته صندوق و مدارک داخل آن سالم مانده بود.
برای گاوصندوق‌های خانگی به دلیل محدود بودن فضای ساختمان، زمان مناسب برای مقاومت در برابر آتش معمولا تا ۳۰ دقیقه است و برای گاوصندوق‌های اداری و مهمتر که در فضاهای اداری و مکانهای بزرگی مثل انبار و کارخانه قرار دارند، این زمان باید حداقل یک ساعت باشد.
تمامی این موارد، اهمیت این نکته را نشان میدهند که گاو صندوق استاندارد، علاوه بر ضد سرقت بودن، می بایست ضد حریق و ضد ضربه نیز باشد.

گاو صندوق‌های ایگل سیف

گاو صندوق های ضد حریق برند ایگل سیف که موفق به اخذ گواهینامه و مجوز تست حریق از کشورهای UL آمریکا، KS کره،GIS ژاپن،SP سوئد و Eurograde1 اروپا شده اند، پیشنهاد هوم پاد برای محافظت از اسناد و اشیای گران‌بهای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *